Helena Vondráčková: Rozviesť sa s Martinom? To neurobím!

06.02.2013 17:20

Skvele vyzerajúca speváčka sa nezmierila s pošramotenými rodinnými vzťahmi. Dúfa v zázrak, ktorý to napraví.,,Proč mě nikdo nemá rád...“ Refrén slávnej pesničky tak trochu korešponduje so súkromným životom speváčky Heleny Vondráčkovej (65). Sklamala ju jej blízka kamarátka i vlastný brat, ktorý ,,nemusí“ jej manžela Martina. Čo ju na tom všetkom najviac trápi?

Niektoré vaše rovesníčky sa už pripravujú do dôchodku, vy ale na dôchodkyňu veľmi nevyzeráte. Chystáte sa na zaslúžený odpočinok?

Do dôchodku sa rozhodne nechystám, to vám môžem sľúbiť!

Kde si dobíjate energiu?

Za energiu, ktorú ešte, zaplaťpánboh, mám, môžu jednak gény – moja mamička bola tiež veľmi aktívna – a predovšetkým práca. Práve tá ma veľmi nabíja. Stále ma baví a keď vidím, že baví i mojich poslucháčov a fanúšikov, je to ten najväčší dobíjač!

Mnoho rokov ste spievali so skupinou Golden Kids. Tá sa v roku 1970 rozpadla a plánovaný veľkolepý návrat trojice Vondráčková – Kubišová – Neckář sa pre váš spor s Martou Kubišovou nekonal. Ako dnes vnímate túto kauzu?

Keď sa odosobním od všetkých svojich pocitov, vidím to ako jednu veľkú premrhanú šancu a predovšetkým ukrátenie našich fanúšikov. Práve pre nich totiž vznikol nápad zorganizovať koncert a noblesným spôsobom sa s nimi rozlúčiť, uzavrieť tak našu spoluprácu, ktorá trvala štyridsať rokov. Bohužiaľ, už nás neuvidia...

Stroskotalo i vaše dlhodobé priateľstvo s Martou Kubišovou. Je ešte šanca, aby ste si to vydebatovali?

Koniec nášho priateľstva ma veľmi mrzí. Myslím, že šanca vrátiť to späť, už nie je. Čas plynie, máme toľko rokov, koľko máme, a ten vlak nám už, bohužiaľ, ušiel. Ja k nej necítim nenávisť, ale veľký smútok. V mojom mobile by ste našli toľko správ, ktoré som jej poslala, v štýle: ,,Marta, stretnime sa a vyriešme to v pokoji...“ Lenže nikdy na žiadnu z nich nereagovala.

Tak radšej obráťme list. Dnes je plno talentových súťaží, ktoré hľadajú nadaných spevákov z radov amatérov. Sledujete niektoré z nich?

Občas si ich, samozrejme, pozriem, pretože ma zaujíma, akou cestou sa vyberá mladá generácia spevákov. Celkovo s mladými rada spolupracujem a keď u nich vidím skutočný talent, rada ho podporím. Doba je taká, že práce všeobecne ubúda, a preto by si ju mali všetci začínajúci umelci vážiť.

A čo vaša generácia? Na koho nedáte dopustiť?

Veľmi si vážim Karla (Karel Gott, pozn.red.), ten mi v začiatkoch veľmi pomohol. Umožnil mi, aby som chodila na hodiny spevu k jeho profesorovi hudby Konstantinovi Kareninovi, za to som mu bola vďačná. I keď sme šli profesijne každý inou cestou, sledovali sme jeden druhého a neskôr sme si spoločne zaspievali, dokonca dvakrát aj v newyorskej Carnegie Hall. Mojím verným spolupútnikom bol i Jirka Korn. Bol pre mňa príkladom svojou absolútnou disciplinovanosťou, pracovitosťou a musím povedať, že aj čistotou.

Myslíte tou vnútornou?

Nie, vonkajšou! (smiech) Jirka, keď príde napríklad do divadelnej šatne, prvé, čo urobí, je, že vydrhne stoličku, kým si na ňu sadne!

Máte dvoch súrodencov. S bratom Jiřím sa už roky nestýkate. Prišli ste tak v podstate o blízkeho človeka...

To je taká moja druhá Achillova päta. Bratovo správanie k môjmu manželovi považujem za zbytočné. Tí dvaja sa pritom nikdy nevideli, nikdy spolu nehovorili! Ale už od začiatku bolo proste všetko zlé. Jasné, človek môže mať svoj názor, ale ja som dospelá a mám právo vybrať si trebárs i čerta. On ma môže upozorniť ako brat, ale to je tak všetko. Ja som mu do výberu partnerky tiež nehovorila. Mám ho rada a vždy som mala, ale dodnes som nepochopila, prečo to riešil v médiách. Veď to sú predsa súkromné veci, naše problémy si máme riešiť medzi sebou a neobťažovať nimi ostatných.

Veríte, že k sebe ešte nájdete cestu späť?

Doteraz som sa s tým nezmierila, ale verím. No to by sa asi musel stať zázrak. Viem, že čas veľa vecí zahojí, ale čo by som asi tak mala teraz urobiť, aby ku mne našiel cestu? Rozviesť sa s Martinom? To neurobím, pretože ho milujem. Musela som si dať na váhu priority a povedať si, čo je pre mňa dôležitejšie.

S neterou Luckou, dcérou Jiřího, ste spoločne vystupovali, keď ona so spievaním len začínala. Vzťah medzi vami je však tiež na bode mrazu...

Chápem, že je Lucka k svojim rodičom lojálna, ale niektoré jej výroky na moju adresu nemuseli zaznieť... Je mi ľúto, že ani ju, ani synovca Davida už nestretávam...

Mrzí vás, že ste nevideli ani jej syna Matyáša?

To viete, že by som rada spoznala jej novú rodinu, ale nikdy nehovor nikdy. Ktovie, možno nás cesty osudu ešte spoja, nechávam tomu úplne voľný priebeh. Ja som im nijako neublížila. Nemám najmenší pocit viny.

Keby ste teraz mali Lucii niečo odkázať, čo by to bolo?

Možno ešte niekedy do skorého videnia...

Tento rok vo februári oslávite s manželom desiate výročie svadby. Vás však spája i práca. Máte medzi sebou niekedy ponorku, leziete si na nervy?

Oslavu rieši Martin, on si na to veľmi potrpí. Stále chodí s tajomným úsmevom a hovorí, že sa mi to výročie bude páčiť. Som teda veľmi zvedavá. A či máme ponorku? Viete, že ani nie? Iste, nie je to večne zaliate slnkom, ale jeden druhého si stále vážime a keď nie sme spolu, chýbame si. Hneď, ako jeden z nás niekam odíde, už si píšeme, kedy sa zas uvidíme.

Čo má najradšej:

Oheň alebo vodu?
Vodu.

More alebo hory?
Oboje.

Ruže alebo tulipány?
Ruže.

Mäso alebo zeleninu?
Mäso.

Lady Gaga alebo Madonnu?
Madonnu.

zdroj:https://lesk.cas.sk/clanok/100278/helena-vondrackova-rozviest-sa-s-martinom-to-neurobim.html

Helena Vondráčková: Rozviesť sa s Martinom? To neurobím!

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok